Newsletter
„MAINSTREAMOVÉ“ VERSUS „NICHE“ PARFÉMY: JAKÝ JE V TOM ROZDÍL?
Že nevíte jaký je v tom rozdíl? Nevadí, v následujícím článku Vám tyto, v parfumeristickém světe dnes velice užívané, termíny objasníme. Je dobré to vědět, už proto, že niche vůně se stávají stále více a více vyhledávanější.
Samotné slovo „niche“ v souvislosti s parfémy překládat do češtiny nebudeme, tak nějak jsme nepřišli na vhodný ekvivalent. Za druhé je tento termín dnes již tak hojně užívaný v modním světě, že jste se s ním jistě už setkali a jste na něj jistě zvyklí. Niche se používá i v jiných oblastech, např. niche services nějaké firmy jsou její speciální služby, tj. na které se specializuje. anebo niche products jsou specializované produkty. Samotné niche znamená např. výklenek.
CO JSOU NICHE PARFÉMY?
The Fragrance Foundation (FiFi, nadace pro parfémy) roztřídila vůně na niche a na mainstream ("hlavní proud") podle toho, v jakém množství se vyrábějí a v kolika obchodech se prodávají. Většina parfémů se vyrábí ve velkém a najdete je v různých maloobchodních řetězcích a obchodních domech - ty jsou klasifikovány jako hlavní proud (nebo též "Designer" parfémy), jde např. o Ralph Lauren, Versace a tak dále.
Řemeslně, v menším množství vyráběné parfémy v menších, specializovaných fabrikách, jejichž prodej v tradičních maloobchodních prodejnách je minimální nebo se zde neprodávají vůbec, jsou tedy označovány jako niche. Jedná se o vůně, které by jste mohli najít ve specializovaných prodejnách nebo v tzv. high-end parfumerii.
PROČ KUPOVAT NICHE PARFÉM?
Milovníci niche parfémů argumentují, že tyto parfémy nabízí spotřebiteli možnost odměnit se vůní, která je neobvyklá, unikátní a individuální. Podle jiných niche parfémy jsou synonymem kvality – každému detailu niche parfému – od použitých ingrediencí, přes flakon po proces výroby a kvalitu všech komponent může být věnována větší pozornost než parfémům vyráběným ve velkém. Dost lidí si raději připlatí za to, že voní exklusivně či vyjímečně, jinak než kolegyně nebo sousedka.
PROČ KUPOVAT MAINSTREAMOVÉ PARFÉMY?
Ale i mainstreamové vůně mají své výhody. To, co jim chybí, pokud jde o exkluzivitu, dohánějí v nižší ceně v důsledku masové poptávky. Spotřebitel se též takto identifikuje s životním stylem, které tyto masové značky symbolizují.
Jako spotřebitelé v dnešním světe vůní můžeme jen vyhrát. Máme v maloobchodních řetězcích a obchodních domech denně opravdu širokou nabídku cenově dostupných mainstreamových vůní, z které si jistě každý vybere. Na druhé straně nám internet činí každým dnem dostupnější i exkluzivnější niche parfémy.
My, v PARFUMEUR, jsme rádi , že Vám můžeme nabídnout niche parfémy FRAGONARD. Zároveň se můžete těšit, že Vám ve velice blízké době představíme i jiné niche značky. Předvedeme Vám další exklusivní francouzskou značku, americké a arabské exklusivní vůně.
PARFÉMY PRO RŮZNÉ PŘÍLEŽITOSTI
Věděli jste, že každý parfém se hodí pro jinou příležitost? Některý je vhodný spíše na den, jiný na večer nebo na noc, jiný na jednání nebo jinou formální příležitost a jiná vůně zase zdůrazní romantické chvíle.
Pořiďte si kolekci parfémů pro každou příležitost za cenu jednoho parfému! např. KOLEKCE 5 MINIATUR PARFÉMŮ FRAGONARD - Frivole, Eclat, Fragonard Belle de Nuit a Ile d'amour.
Parfém Frivole – Vůně vhodná na den pro kvetoucí a teplé měsíce. Perfektní pro romantické chvíle, ideální pro zvláštní příležitosti.
Parfém Eclat – Vůně vhodnější na den zejména pro chladné měsíce, vydrží velice dlouho, navodí dobrou náladu, je lehce sexy. Sladká vůně i pro ty, co jinak sladké vůně nemusí. Vhodná pro příležitosti, na které nechcete zapomenout.
Parfém Fragonard – Vůně určená na den od jara do podzimu. Připomíná lehké a jiskřivé sluneční paprsky, které Vás ráno ohleduplně probouzejí. Velmi ženská vůně. Vhodná pro příležitosti, kdy chcete působit velice elegantně. Očekávejte mnoho komplimentů v den, kdy ji použijete.
Parfém Belle de Nuit – Vůně vhodná na noc od jara do podzimu. Noblesní, nekomplikovaná vůně pro sebevědomé ženy pro zvláštní nebo výjimečné večery a noci. Použijte, chcete-li působit žensky, mladě a optimisticky.
Parfém Ile d'amour – Vůně pro celý den. Maximálně romantická vůně připomínající svěží vánek od moře. Lehká ale velmi dlouho trvající. Vhodná pro méně formální příležitosti včetně dovolené nebo posezení s přáteli.
Provoněné trendy pro podzim a zimu 2016/2017
Podzim přináší změnu nálad a emocí, což se odráží i v trendech vůní pro toto období. V roce 2016 jsou ve znamení posunu směrem k vůním šťavnatých ovocných bobulí a květin stylu vintage (nebo, chcete-li, „retro“), navozující pocit energické vitality a barev, silně podpořených vonnou esencí oud.
Tři vůně, které musíte vyzkoušet pro tuto sezónu:
- Zimní bobule reprezentuje bohatá směs malin, ostružin a černého rybízu, které se skvěle snoubí s dřevitými a orientálními tóny.
- Fialka v sobě kombinuje jemnost květiny, krásné lesy a svěží listí. Je to tradiční květinová vůně, která si podmanila i moderního člověka.
- Oud je vzácná vonná esence, která se poměrně komplikovaně získává ze vzácného stromu Aquilara Malaccensis Lam, známého pod názvem Agarwood. Její vůně je velmi podobná ambře a přidává parfémovým kompozicím na důraznosti.
Parfumeur Vám pro letošní podzim doporučuje MOMENT VOLÉ, LUNE DE MIEL a JUSTE UN BAISER od legedárního Fragonard.
MOMENT VOLÉ, FRAGONARD, EDTMoment Volé
Tato elegantní toaletní voda ovocně-květinové vůně vyzařuje v horním tónů černý rybíz, maliny a fialkové lístky, srdce má z Damašských růží a kosatců, v základu nabízí vzácnou ambru. Sladký nádech orientu a věčnosti!
LUNE DE MIEL, Fragonard, EdT
Toaletní voda servírovaná v krásném dárkovém balení je harmonickou směsí černého rybízu, ostružin a gardénie, se smyslným srdcem z ylang-ylang, hlohu a tuberózy, na základu ze santalou a mošusu zjemněných vanilkou.
JUSTE UN BAISER, Fragonard, pravý parfém
Spojení mandarinky, hrušky a fialky, srdce z ostružiny a lesní jahody a nakonec otisk vanilky, ambry a mošusu. Ovocná a smyslná vůně na půli cesty mezi nevinností a rafinovanou ženskostí.
Novinky v nabídce Parfumeur
FLEUR D ORANGER INTENSE, EdP, Fragonard
Směsí vůně bílých květů v horním tonu této parfémové vody prosvítá pomerančový květ. Bergamot, jasmín a mandarinky charakterizují srdce vůně a spolu s santalovým dřevem a mošusem s jemným nádechem medu ve spodních tónech tvoří neodolatelnou kombinaci.
BILLET DOUX, EdP, Fragonard
Parfémová voda jako remix historického parfému Fragonard Billet Doux vzdává hold jedněm z nejkrásnějších květin na Francouzské riviéře: sladký Williamův karafiát, pivoňka a keře ve směsi bergamotu, citronu a mandarinky na pozadí cedrového dřeva a vanilky.
Vychutnejte si francouzské vůně ve znamení slunce v Provence!
22.6.2014
Luxusní francuzské parfémové vody, toaletní vody a parfémovaná pleťová mléka s opojnou vůní připomínající letní slunce a provensálské zahrady a pláže se slevou 15 % + 3 % registrovaným zákazníkům.
Vyberete si spíše květinovou vůni nebo orientální? Máme variantu pro milovníky obou stylů.
Parfémovou nebo toaletní vodu doplňte též parfémovaným tělovým mlékem.
Soleil Eaux de parfum 7 ml nebo 50 ml, Fragonard.
Intenzivně vyzařující vůně, která neodolatelně evokuje polední jižní slunce.
Soleil je opojná směs květin - jasmínu a pomerančového květu, lilie a růže, kosatce a vistárie - vyvážených jantarem, santalovým dřevem a pižmem.
Pravá a skvělá Fragonard klasika!
K dostání ve flakonu s objemem 7 ml - Soleil Eaux de parfum 7 ml nebo
50 ml - Soleil Eaux de parfum 50 ml.
Grain de Soleil+ Eaux de parfum 7 ml nebo 50ml, Fragonard.
Svůdná vůně jemné růže a kosatce a jemně opojný jasmín posíleny skořicí, lahodnou ambrou, bohatou vanilkou a exotickým kadidlem činí Grain de Soleil skutečno
u orientální vůní.
K dostání ve flakonu s objemem 7 ml - Grain de Soleil+ Eaux de parfum 7 ml nebo 50 ml - Grain de Soleil+ Eaux de parfum 50 ml.
Belle de Soleil toaletní voda dámská 200 ml, Fragonard.
Vůně plná slunce s šumivými otevíracími tóny bergamotu, pomeranče, citronu a petitgrainu ...
Exotické srdce s vůní květiny diadém, dřeva a květu jasmínu slazeného benzoinem, mošusem a vetiverem.
Belle de Soleil toaletní voda 200 ml.
Soleil parfémované tělové mléko 250 ml
Penetrační textura tohoto tělového mléka vyživuje, zjemňuje a vyhlazuje pokožku, jakoby se vykoupala ve vůni.
Aplikujte po koupeli nebo sprše, abyste prodloužila lahodný pocit vůně Soleil.
Soleil je opojná směs květin - jasmínu a pomerančového květu, lilie a růže, kosatce a vistárie - vyvážených jantarem, santalovým dřevem a pižmem.
Intenzivně vyzařující vůně, která neodolatelně evokuje polední jižní slunce.
Soleil parfémované tělové mléko 250 ml
Grain de Soleil+ parfémované tělové mléko 250 ml
Úžasně vyživuje, zjemňuje a vyhlazuje pokožku.
Toto tělové mléko je jemnou harmonie květinových tónů kosatce a ambry se smyslné orientálními tóny skořice, pačuli a vanilky.
Vůně Grain de Soleil+: svůdná vůně jemné růže a kosatce a jemně opojný jasmín posíleny skořicí, lahodnou ambrou, bohatou vanilkou a exotickým kadidlem činí Grain de Soleil skutečnou orientální vůní.
Aplikujte po koupeli nebo sprše, abyste prodloužila lahodný pocit vůně Grain de Soleil +.
Grain de Soleil+ parfémované tělové mléko 250 ml
Kosatec (Iris) - perla ve světě parfémů.
Fragonard se rozhodl oslavovat kosatec během roku 2016. Trvá to roky, než oddenek kosatce doroste tak, že může vydat svůj drahocenný poklad - čistou vonnou esenci.
KOSATEC - SYMBOL UŠLECHTILOSTI
Kosatec je jednou z nejstarších parfumistických surovin, a především jednou z nejcennějších. Je přezdíván jako "modré zlato z Florence".
Kosatec (Iris Pallida) roste ve slunečném Toskánsku.
KOSATEC – KVĚTINA KRÁLŮ
Jeho intenzivní elegantní vůně a rafinovaný vzhled dávají kosatci obrovskou sílu, symbolizující královskou moc již od časů franckého krále Clovise. Král Ludvík VII zvolil vodní kosatec jako svůj oficiální znak do královského erbu. Od 17. století byl kosatec rozdrcený na prášek honě využíván v parfumerii, známé jsou kosatcem vonící rukavice Kateřiny Medicejské.
KOSATEC - MODRÉ ZLATO PARFUMERISTŮ
Na výrobu 200 gramů čisté vonné kosatcové esence, v neuvěřitelné ceně 100 000 EUR za kg, je potřeba ne méně než 1 tuna odenků kosatce!
Inspirován výjimečnými vonnými kvalitami kosatce, Fragonard zvolil kosatec za květinu roku 2016 a založil na něm delikátní parfémovou řadu 2016.
Jarní zkrášlující procedura
Po zimě, kdy pleť a pokožka dostávají řádně zabrat, je třeba jim dodat sílu, vitamíny a energii. Než začnete s pěstící péčí, je třeba pleť a pokožku detoxikovat. Jarní detoxikace pleti je zásadní, - po zimě chybí pokožce vitamin D, ztrácí svou vláčnost a usazují se na ní odumřelé buňky. Těch je potřeba nejprve se zbavit, aby se mohly snadněji vstřebávat vitaminy a živiny z následné pěstící péče a z jarního slunce.
Vůně pro rok 2016
V loňském roce měly navrch silně květinové a orientálně-květinové parfémy. Jejich nadvláda bude doznívat ještě i letos.
Letos však též dojde k jistému odlehčení - in budou vůně lehčí, vytvořené na bázi květin a ovoce, často servírované ve světle růžových flakónech. Jde konkrétně o tyto květiny a ovoce: růže, pivoňky, fialky, třešňové květy, kosatce a konvalinky, citrusy a broskve ozvláštněné špetkou růžového pepře.
Zřejmě proto, že roku 2016 jsou věnovány dvě barvy, lze pozorovat i dva, sice velmi odobné, trendy vůní. Tím druhým jsou svěžejší vůně květinovo-ovocné, založené na ovocných šťávách nebo vodních květech, bylinkách, melounu a jemných bílých květech. Často se prezentují ve světle modrých flakonech.
Pokud si přečtete složení vůní FRAGONARD, zjistíte, že je o krok napřed a výše popsané trendy představil již vloni na podzim.
Barvy pro rok 2016
Stručně řečeno, barevnost roku 2016 jsou romantické červánky na pastelové obloze.
Jde atypicky hned o dvě barvy pro jeden rok, a to o odstíny růžové Rose Quartz a šedivě modré Serenity. Mimochodem, jsou to barvy, ve kterých je designován tento newsletter.
Spojení těchto odstínů vyjadřuje klid a mír ve vystresovaném světě, mají navodit poklidnou až meditační náladu ... Ať už na měkkém nebo tvrdém povrchu, textilu, kůži, šperku, v exteriéru nebo interiéru spojeníRose Quartz a Serenity přináší klid a relaxaci. Hodí se pro každou z úprav - matné, metalické i lesklé povrchy. Dobře se kombinuje s ostatními středními tóny včetně zelené a fialové, sytě hnědé a všemi odstíny žluté a růžové. Přidejte stříbrnou nebo téplé světlé barvy pro více "jiskření".
Zároveň toto spojení podtrhuje trend poslední doby - gendrové sbližování, stírání rozdílů mezi ženským a mužským elementem.
Tak do toho! Doplňte šatník a botník a vyberte si vhodnou vůni! Měla by být romantická a uklidňující. Přejeme klid a mír a pohodu.
Barvy pro rok 2015
Barevný podzim od PARFUMEUR
Letošní podzim má barvu "marsala" a jemné odstíny růžové
Barvou roku 2015 je bordó, a to odstín s názvem „Marsala" (podle druhu italského vína). Bordó se dá zkombinovat s širokou škálou odstínů, nejlépe s velbloudí béžovou nebo námořnickou modrou, ladí se skoro všemi odstíny pleti. Bordó je tmavší elegantní barva, je však riskantní ji nosit jako černou - „all black everything". Jeden nebo dva vínové kousky postačí.
Specifickou barvou tohoto podzimu jsou jemné odstíny růžové, resp. tělová barva. Daším trendem je černá, kterou nejen, že letos na podzim nic nezkazíte, navíc budete „in“.
I pro zbytek roku 2015 se vyhněte jasným barvám jako žlutá nebo oranžová.
Z materiálů kralují již od začátku roku modním přehlídkám kožešiny, včetně shearlingu (ovčí kožešina), kůže a samet. Hitem je vrstvené oblečení, korunkou na všem jsou ponča.
Gender - less fashion
V módním průmyslu se ženské a mužské trendy postupně sjednocují. Tento obecný trend se nazývá „genderless fashion"(„bezpohlavní móda"). Designérům jde o sloučení trendůpro ženy i mužeí - tedy unisex módu. Pozadu nezůstávají ani parfuméři - objevuje se stále více unisex vůní. U Parfumeur najdete např. Eau du Bonheur, EdT, FRAGONARD.
Eau de Bonheur je zelená, svěží, květinová. Eau du Bonheur je šumivá vůně probouzející smysly. Tato unisex toaletní voda začíná pikantním bergamotem ašťavnatou mandarinkou, přechází do voňavého jasmínu a finálně se rozvine do dřevité vůně aromatických listů maté, santalového dřeva a cedru. Další unisex vůně v nabídce Parfumeur.
Vintage styl v tomto roce stále oblíbenější
Vintage styl vkusně kombinuje retro s modernou, staví na tradici, co v ní je dobrého. Jde většinou o unikátní kousky, které přímo vypráví svůj příběh. Základem vintage stylu je detail. Často se používají něžné květinové vzory. Barevnost vintage stylu spočívá v neutrálních (šedá, hnědá, béžová) a pastelových barváh – zelená, růžová či modrá.
Máte rádi vintage? Pořiďtě si vintage parfém!
Parfémy Fragonard lze považovat za vintage v podstatě všechny. Vyrábí je tradičními postupy z čistě přírodních ingrediencí, pěstovaných z větší části na vlastních polích, tradiční provensálská parfumerie, jejíž příběh se začal krátce po 1. světové válce. A tento příběh se vypráví dodnes. V nabídce FRAGONARD ale najdete i vyloženě vintage balení.
Nabíka Parfumeur pro pány
Parfumeur nabízí i vyloženě pánské vůně v exklusivních pánských toaletních vodách a balzámech po holení FRAGONARD.
Vyzkoušejte např. osvěžující, harmonické spojení citrusových plodů, bergamotu, vodních květů a plodů, okořeněné hřebíčkem a kardamonem s pozadím cedru a mošusu ve vůni Beau Gosse. Nebo si vyberte, která vůně Vám padne lépe:
Concerto - jednoduchá, elegantní. dynamická a podmanivá vůně
Desert - ztělesňuje přirozenou mužnost, pro dobrodruhy - "milovníky širokých plání"
Confidentiel - parfém tajemství, která však neprojde bez povšimnutí
Beau Gosse - osvěžující, lehce kořeněná a citrusová vůně
Toujours Fidele - vůně stvořená pro svádění, s lehce orientálním základem
Homme Elegant - vůně ztělesnující můžskou eleganci
Suivez-Moi - vůně s nádechem neodolatelného svádění
F! - vůně stejně vyzývavá jako vykřičník a smyslná
Eau de Hongrie - autentická, nadčasová a elegantně střízlivá vůně, nikdy neselže při okouzlování
Papa Chéri - vyvolává svou vůní klasicky konejšivou přítomnost něžného a ochranářského muže
Eau de Séducteur - svůdná a asertivní vůně
Cologne Grand Luxe - nadčasová, magická a svěží vůně